Stad zet voortaan zelf stadsplannen en infoborden


"De reclamemarkt is heel hard getroffen door de economische crisis. Bovendien zouden in Poperinge te weinig mensen de borden passeren, waardoor de opbrengst te laag ligt. Onze stad is met andere woorden te klein voor hen", zegt burgemeester Christof Dejaegher. "Daarom kiezen we ervoor niet langer met hen in zee te gaan, en zelf te investeren. Zo kunnen we borden zetten met een stadsplan aan de ene zijde en reclame voor onze eigen evenementen aan de andere zijde." Er komen infoborden aan de Paardenmarkt, in de Ieperstraat en bij het Vroonhof, het Oudstrijdersplein en de rotonde aan de Gasthuisstraat. Oppositiepartij Open Vld trok de beslissing van het stadsbestuur in twijfel. "Ik betreur dat wij hierover ook geen cijfermateriaal te zien kregen", zegt raadslid Sabien Lahaye-Battheu. Burgemeester Dejaegher bendarukte dat het bestuur er bewust voor kiest om op die manier te investeren en op die manier de eigen evenementen te promoten. De aankoop van de informatiekasten is voorzien op 37.752 euro.

Bron: Het Laatste Nieuws, 30 oktober 2013, Lisa Bacelle