Water-Taxi breidt aanbod uit met dynamische en onvergetelijke ervaring én educatieve film


Sabien: "De Provincie en Westtoer lanceerden in 2020 een nieuw reglement ‘Beleef West-Vlaanderen!' om toeristische initiatieven te ondersteunen. Met dit reglement willen we de beleving in West-Vlaanderen verhogen en de creatie van positieve en memorabele ervaringen stimuleren. Projecten binnen de categorie ‘musea en attracties' moeten de identiteit van de regio zoveel mogelijk versterken, uniek en innovatief zijn en rekening houden met toegankelijkheid en de principes van duurzaamheid. Ingrepen die verrassen, verwonderen, uitdagen, inspireren, vermaken, ... én de tevredenheid van de bezoeker verhogen, kwamen in aanmerking. Deze ingrepen vonden we ook terug in het Walrus project van Water-Taxi uit Blankenberge waardoor ze binnen het reglement op onze ondersteuning konden rekenen."

De Walrus, een zeer zeewaardige RIB (een Rigid Inflatable Boat), neemt tot 12 passagiers mee voor een onvergetelijk avontuur en een ultieme beleving voor jong en oud op zee. De beleving begint al in het kantoor van Water-Taxi. Passagiers krijgen sinds 1 juli 2022 een gloednieuwe, boeiende en educatieve film te zien als voorbereiding op de tocht naar de windmolenparken, ontwikkeld in samenwerking met het Brugse AlfaVision. Op een vlotte, meeslepende manier leer je bij over scheepsvaartroutes, het leven in de Noordzee en de windmolenparken. Beide investeringen kwamen er mede dankzij de steun van de provincie West-Vlaanderen en Westtoer met een subsidie van 65.000 euro in het kader van het provinciaal reglement voor de toeristische impulsen in West-Vlaanderen.

Sabien: "Voor de regio is waterbeleving van enorm belang. De zee onderscheidt ons van de andere vakantiebestemmingen in eigen land. Uit ons recente onderzoek ‘Vakantieganger aan zee' blijkt dat 50% van onze vakantiegangers komen voor de gezonde zeelucht. En waar kan je die beter opsnuiven dan op zee zelf? Het aanbod van Water-Taxi speelt dus absoluut in op de verwachtingen van onze kustbezoeker: 26% gaat specifiek op zoek naar strand- en wateractiviteiten en past dan ook perfect in de huidige kustcampagne rond ‘Adembenemende plekken'."

Meer info: www.water-taxi.be

 Water-Taxi breidt aanbod uit met dynamische en onvergetelijke ervaring én educatieve film   Water-Taxi breidt aanbod uit met dynamische en onvergetelijke ervaring én educatieve film   Water-Taxi breidt aanbod uit met dynamische en onvergetelijke ervaring én educatieve film   Water-Taxi breidt aanbod uit met dynamische en onvergetelijke ervaring én educatieve film
 Water-Taxi breidt aanbod uit met dynamische en onvergetelijke ervaring én educatieve film   Water-Taxi breidt aanbod uit met dynamische en onvergetelijke ervaring én educatieve film