Nieuwe campagne '101 Leiespots' toont creatieve adressen


Bekijk hier de reportage van Focus/WTV.

‘101 Leiespots' bundelt een hele reeks hippe adressen en speciale plekken in de streek. Het aanbod is bijzonder divers. De pocket wijst je de weg van de ene pop-up shop naar de andere conceptstore vol design-hebbedingen. Je ontdekt een urban jungle met een ‘geheime' cocktailbar achterin en een café waar je vinylplaten kan kopen. Je smelt weg bij juweeltjes van chocolade, smaakvolle vegan burgers of verrukkelijke taart-klassiekers. Ook wie op zoek is naar originele logeeradressen vindt zijn gading in de Leiestreek. Denk maar aan een luxeboomhut om in te slapen of ‘glamping' in de tuin van een oude elektriciteitscentrale.

De trendy adressen zijn een perfect thema voor een daguitstap of een weekendje weg in de Leiestreek. De website vermeldt dan ook een hele reeks tips in de buurt. Op deze manier worden nog meer toeristische troeven in de kijker geplaatst. Met ‘101 Leiespots' kunnen vakantiegangers een heerlijke puzzel maken om een uitstap te plannen in de streek.

Toerisme Leiestreek presenteert tevens 11 nieuwe fietsroutes en drie wandelroutes langs verschillende Leiespots. De routes staan op de website en zijn ook als routekaart beschikbaar bij de Leiespots en bij verschillende logies. Een pocket geeft de bezoeker een handig overzicht.

Aan de campagne is ook een wedstrijd gekoppeld. Gedurende een jaar beloont Toerisme Leiestreek elke maand de mooiste foto van een beleving in een Leiespot op Instagram of Facebook met een waardebon van € 25. Om in aanmerking te komen, moet de foto van de Leiespot gepost worden met #leiestreek en #leiespot.

De pocket is gratis verkrijgbaar bij de Leiespots en bij de Diensten voor Toerisme. Alle info: www.toerisme-leiestreek.be/leiespots

STEUN VOOR DE TOERISTISCHE SECTOR

Naast de pocket Leiespots is er nog op heel wat andere manieren aandacht voor de ondersteuning van de sector. Een aantal zaken springen er uit.

Door de Provincie West-Vlaanderen en Westtoer werd een ‘code of conduct' uitgewerkt, met als naam ‘Toerisme met veerkracht'. In deze handleiding worden de basisprincipes voor een snel en duurzaam herstel van het toerisme in West-Vlaanderen beschreven.

Daarnaast lanceerde de Provincie West-Vlaanderen de subsidie ‘Beleef West-Vlaanderen'. In dit reglement staan relance en beleving centraal. Hiermee wil de provincie verder bouwen aan het toeristisch impulsbeleid dat ze tien jaar geleden inzette. Voor de relancesteun is in totaal 2 miljoen euro beschikbaar. Dossiers konden worden ingediend tot 15 juni; een 50-tal toeristische ondernemers deden dat al. Een tweede indieningsdatum is voorzien op 15 september. Alle info op www.west-vlaanderen.be/toeristische-impulsen.

Vanwege Provincie Oost-Vlaanderen en Toerisme Oost-Vlaanderen springt het vernieuwde meetingbureau Lowiz in het oog. Via deze ‘location wizard' vindt men in Oost-Vlaanderen meteen de geschikte meeting- en eventaanbieder. Behalve een stevige portie inspiratie biedt de bijhorende nieuwe website www.lowiz.org een uitgebreid overzicht van meeting- en eventlocaties, activiteiten, meetinghotels, cateraars, event agencies en partners in logistieke ondersteuning.

Een aantal andere acties van beide provincies bestonden uit o.a. up to date informatie over de covid-maatregelen via de sectorwebsites corporate.westtoer.be en sector.tov.be en online opleidingssessies rond verschillende thema's, zoals veilig en coronaproof heropstarten, gastvrijheid in coronatijden, coaching om de rendabiliteit te verbeteren, enz.

 Nieuwe campagne '101 Leiespots' toont creatieve adressen